استنلس استیل یا فولاد ضدزنگ آلیاژی از آهن با حداقل ده و نیم درصد کروم است. کروم در این آلیاژ به گونه ای است که یک لایه‌ی نازک به نام لایه غیر فعال بر روی سطح آن ایجاد می‌کند. که دقیقا همین لایه مانع زنگ زدگی سطح استیل می شود. عناصر دیگری مثل نیکل و مولیبدن ممکن است برای سایر خواص مفید مانند قابلیت شکل‌گیری پیشرفته و افزایش مقاومت در برابر رطوبت اضافه شوند. رامند دکور در تمام سازه های استیل خود از جمله درب استیل، از آلیاژ استنلس استیل ۳۰۴ در مقاطع مختلف مانند ورق استیل، پروفیل استیل، لوله استیل و تسمه استیل استفاده می کند. لازم به ذکر است در بازار ایران دو نوع پروفیل چینی و تایوانی وجود دارند. که البته پروفیل تایوانی از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار است و سایر کالاهای استیل رامند از پروفیل YC تایوان ساخته شده اند. این فلز فوق العاده در بسیاری از پروژه های کاربردی مختلف استفاده می شوند. مثلاً در طراحی داخلی منزل می توان از آن برای ساخت میز و صندلی استیل، سرویس خواب استیل، شلف و کتابخانه استیل، کابینت استیل و حتی ظروف استیل (مانند کارد و چنگال استیل انواع قابلمه استیل) که بسیاری از ما تجربه‌ی کار با آنها را داشته ایم استفاده کرد. این فلز در بخش های دیگری که مستقیما با آب در تماس هستند نیز استفاده می شود. مانند سینک ظرفشویی استیل و ماشین لباسشویی. در معماری و مهندسی عمران نیز امروزه به طور ویژه ای از فلز استنلس استیل استفاده می شود. مانند تولید درب استیل، پنجره استیل، حفاظ استیل، دیوارپوش استیل و بولارد (راه بند) استیل. این آلیاژ به دلیل مقاومت در برابر رطوبت و خوردگی، به طور گسترده‌ای در ساخت مبلمان های شهری استفاده می شود. استنلس استیل در حمل و نقل، صنعت نفت و گاز و ابزارهای پزشکی نیز به طور ویژه‌ای قابل استفاده است.

 

رطوبت حتی می تواند روی درب های فلزی نیز تاثیر بگذارد چرا که بسیاری از فلزات در رطوبت بالا دچار زنگ زدگی و خوردگی می شوند. اما استنلس استیل، این فلز فوق العاده، به دلیل داشتن کروم در ساختار خود کاملا ضد زنگ و ضد خوردگی است. و حتی می توانید آن را برای درب ویلا و باغ در مرطوبترین شهرها نیز به کار ببرید. استنلس استیل می تواند در گرمترین و سردترین شهرها مورد استفاده قرار گیرد. چرا که درب استیل مقاومت بالایی در برابر اشعه UV و سرمای زیاد دارد. استفاده از درب استیل به عنوان درب داخلی ساختمان، به دلیل ویژگی فوق العاده‌ی مقاومت در برابر رطوبت می توان درب استیل با کیفیت را برای فضاهای داخلی منزل مانند درب مجموعه استخر و سونا و درب سرویس های بهداشتی و حمام استفاده کرد. چرا که رطوبت این مکان ها بسیار بالاست و احتمال برخورد با آب وجود دارد. می توان از برخی مواد دیگر مانند پی‌وی‌سی که ضد آب است استفاده کرد. اما برای یک ساختمان لوکس و زیبا قطعا پی وی سی متریال درخوری نیست. اما درب استیل می تواند علاوه بر کارایی بالا، زیبایی خیره کننده ای به طراحی داخلی ساختمان شما ببخشد.


دکوراسیون و درب استیل استیل ,استفاده ,استیل، ,رطوبت ,استنلس ,پروفیل ,استنلس استیل ,برابر رطوبت ,داخلی منزل ,استیل استفاده ,طراحی داخلی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

ارزان سرا ابرک خرید فرش ماشینی اقساطی Grin Gaming اجرای کف پوش اپوکسی حسابداران خبره آذربایجان DIGIKALA