پیش از انجام تست ضخامت سنجی، چند اصطلاح تعریف شده در متن استاندارد ASTM A123/A123M معرفی می گردد:

ویژگی لوله گالوانیزه حصارکشی

رده ماده (Material Category): کلاس عمومی (نوع ماده) یا فرایند تولید، یا هر دو است، که اسماً یک واحد از محصول را نشان داده یا یک واحد محصول از آن ساخته می شود. به عنوان مثال، گریتینگ نرده ای جزء رده "تسمه" و هندریل جزء رده "لوله" است.

انواع نردبان سینی کدامند؟

سمپل (Sample): مجموعۀ چند تک-واحد از کل بار است که معرف کل بار بوده و جهت بازرسی و تأیید انتخاب می شود. نحوه انتخاب سمپل در بخش سمپل گیری در همین استاندارد توضیح داده خواهد شد. سمپل باید به صورت رندوم و بدون در نظر گرفتن کیفیت یا ظاهر، از میان کل قطعات انتخاب شود و ممکن است شامل یک یا چند واحد قطعه برای آزمایش باشد.

همه چیز در مورد پروانه تاسیس گلخانه

قطعه آزمایش: هر تک-واحد از محصول که عضوی از سمپل بوده و برای بررسی مطابقت آن با این استاندارد مورد آزمایش قرار می گیرد.

نمونه آزمایش (Specimen): سطح هر قطعه یا مقطعی که باید تست ضخامت سنجی روی آن انجام بگیرد. این نمونه آزمایش یا یک قطعه از کل بار است و یا جزئی از سمپلی است که به عنوان نمایندۀ کل بار انتخاب شده است.

گالوانیزه گرم چیست و مزیت های آن

نمونه آزمایش نباید از ناحیه ای از سطح انتخاب شود که تحت عملیات (برش شعله ای، ماشینکاری، رزوه زنی و .) قرار می گیرد؛ بلکه سطح انتخاب شده باید نماینده ای از وضعیت کلی سطح قطعه مورد آزمایش باشد. میانگین ضخامت پوشش هر نمونه آزمایش نباید بیش از یک گرید کمتر از گریدی باشد که برای آن رده فولاد و محدوده پوشش مربوطه در جدول 1 آمده است. برای هر واحد محصول که مساحت سطح کمتر از 100,000mm²دارد، کل مساحت سطح قطعه مورد آزمایش، یک نمونه آزمایش محسوب خواهد شد؛ اما در صورتی که قطعه، طبق جدول 1، بیش از یک رده فولاد یا محدوده ضخامت داشته باشد، آن قطعه طبق همین جدول، شامل بیش از یک نمونه آزمایش خواهد بود.


دانستنی ها آزمایش ,قطعه ,واحد ,نمونه ,سمپل ,ضخامت ,نمونه آزمایش ,آزمایش نباید ,قطعه مورد ,ضخامت سنجی ,واحد محصول ,نمونه آزمایش نباید منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

ارزش ویژه برند طاقت بیار انجمن ستوده تجارت الکترونیک اطلس ایده علوم پایه bourseedalat.ir رویدی-سایت تفریحی سرگرمی